Jumaat, 14 September 2012

cinta dekat tak selalunya mmberi kebahagiaan

Baru aku sedar antara jarak cinta jauh dan dekat,
Begitu juga si lelaki A dan si lelaki B..
Sama2 mempunyai ciri2 yang aku suka,yg aku cari..
Tapi malangnya lelaki B jauh dri ku,teramat jauh.. 
Jadi aku buat keputusan untuk kenal mereka lebih mendalam..
Yes..keduanya sekali..tak apa kan..
Selama sebulan aku text,koling2 dgn mereka..
Lelaki A lebih byk masa untuk aku,tak kira waktu..siang ataupun malam,
Manakala si lelaki B jarang meluangkan masa untuk aku..

Sekian lama kami ber3 berkenalan,
Si lelaki B telah meluahkan perasaan cintanya terhadap aku..
Perempuan mana yg tak suka kan??
Tpi aku tk beri sebarang keputusan kerna aku berfikir bahwa si lelaki B nie jauh..
Mampukah aku bahagia,setiakah dia,jujurkah dia,ikhlaskah dia..
Ataupun lakonan semata2..
Itu lah yang aku fikir selama itu..

Begitu juga dgn lelaki A..
Dia ungkapkan rasa cintanya terhadap aku..
Tanpa berfikir lama,aku terima cintanya..
KERANA???
Bila aku sunyi,bila aku memerlukan belaian..
Si lelaki A dulu yg muncul..
Sikapnya yg gentle tu bt aku dihargai..

TAPI SAYANG...

Lama kelamaan baru aku sedar..
Sebenarnya lelaki A nie teramatlah berlagak,sombong,bongkak..
Biarpun hubungan kami bertahan selama beberapa tahun..
Tiada maknanya..
Dia nie pantang dicabar..itu katanya..
Bagi aku dia ego,pentingkan diri tanpa fikir org sekelilingnya..
Lepas apa yg berlaku,aku biarkan dia..
Aku dapat tahu yg dia sebenarnya juga tak memerlukan ppuan seperti aku
Aku terima segala layanan nya..maki hamun aku.. :')
Jadi perasaan aku terhadap dia semakin hari semakin pudar..
Itu yg mmbuat aku berasa tenang,gembira..kerna aku mmpu kehilangan dia..

Si lelaki B :)
Biarpun dia jauh..
Dia tak pernah abaikan aku
Aku berasa senang sgt dgn sikapnya yg suka merendahkan diri dan keluarganya..
Segala kisah ttng hidupnya,aku tahu..
Dia tidak pernah malu dgn pekerjaan nya..
Begitu juga dgn cara hidupnya di kampung..
Bagi aku..dia nie kaya,kaya dgn sifat hormatnya terhadap wanita..
Romantik??? Yes dia teramat romantik..nyanyikan lagu sambil main gitar utk aku :D
Jujur aku katakan ,aku mula jatuh cinta kepadanya..
Dan aku ungkapkan semua itu..

Sampai ke hari ini kami masih berhubung biarpun kadang2 bergaduh.. :)
Tapi sebenarnya aku teramat cintakn dia..
Aku boleh terima dia seadanya kerna aku ingin memiliki cintanya sepenuh hatiku..

Awak..saye nak awak tahu..
Diri awk bermakna buat saye.. :)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan