Sabtu, 15 September 2012

kisah saye dia dulu dan kini

Awk..
Saye nak bgthu sesuatu..
Betul ke awak sayang,cinta dan rindu saye..
Saye takut la awk mempermainkn perasaan saye..
Sebab ini bukan kali pertama saye kehilangan org yg saye syg..
Saye takut awak hanya kata cinta tapi di belakang saye???
 Awak di KL,saye kat sini..
Jumpa pun tak pernah lagi..
Kita mampu msj dan koling je..

Awak..
Ikhlas kah hati awk terima saye..apapun keadaan saye..
Saye takut 1 hari nati awk menyesal..
Dan awk mula benci saye,jauh dari saye..
Sebab saye ni tak cantik,seksi,putih gebu..n bla bla bla..
Macam2 saye fikir pasal awk sampai naik STRESS!!!
Saye dapat rasa awk ada ppuan lain kat sana ataupun awk bersosial..
Sakit nya hati ini..

Jadi saye bertanya kat awk??
Akhirnya awk jujur,dan mengaku segala perbuatan awk kat sane..
Seandainya awk di tempat saye,ape yang terlintas dlm fikiran awk?? ape yg berlaku pada hati awk..
Hati saye sakit wak..teramat sakit..
Tapi dgn keikhlasan awk untuk meminta maaf,awk menyesal,awk terpedaya..
Sedangkan tuhan mampu memaafkan hamba2 nya..
Kenapa saye tidak?? mungkin nati awk dapat perbaiki diri awk.. :)

Sekian lama saye kenal awk,syukur lah awk dh mmpu ubah sikap awk..biarpun tak semua..
Saye harap saye mampu tlg awk..kerna saye syg awk..
Setiap hari saye membebel bkn nya saye nak menyibuk ataupun mmberi mslh lagi..
Tapi saye nak awk jadi yg terbaik d mata saye,mahupun d mata org lain..itu pun dh cukup..

 Kadang2 tu saye fedup juga dgn sikap dekkk awk tu..
Saye msj panjangggggg..awk bls 'pendek'
Bila saye kol,waiting plak..
Tapi saye sabar juga,kesabaran itu awk yg ajr saye..ingat tak??
Awak byk mengubah sikap saye.. :) 
Terima kasih wk..

Awak..
Sebaik sahaja awk baca luahan hati sye dgn teliti..
Saye nak awk tahu..
Sebenarnya..saye tak mampu kehilangan awk,tk dpt lupakan awk..
Kecuali kematian meragut nyawa saye..
Saye sentiasa doakan kesejahteraan awk di KL..
Jangan lupa org di sini..
Saye akan tunggu awk..AKAN!!!..
 

Jumaat, 14 September 2012

cinta dekat tak selalunya mmberi kebahagiaan

Baru aku sedar antara jarak cinta jauh dan dekat,
Begitu juga si lelaki A dan si lelaki B..
Sama2 mempunyai ciri2 yang aku suka,yg aku cari..
Tapi malangnya lelaki B jauh dri ku,teramat jauh.. 
Jadi aku buat keputusan untuk kenal mereka lebih mendalam..
Yes..keduanya sekali..tak apa kan..
Selama sebulan aku text,koling2 dgn mereka..
Lelaki A lebih byk masa untuk aku,tak kira waktu..siang ataupun malam,
Manakala si lelaki B jarang meluangkan masa untuk aku..

Sekian lama kami ber3 berkenalan,
Si lelaki B telah meluahkan perasaan cintanya terhadap aku..
Perempuan mana yg tak suka kan??
Tpi aku tk beri sebarang keputusan kerna aku berfikir bahwa si lelaki B nie jauh..
Mampukah aku bahagia,setiakah dia,jujurkah dia,ikhlaskah dia..
Ataupun lakonan semata2..
Itu lah yang aku fikir selama itu..

Begitu juga dgn lelaki A..
Dia ungkapkan rasa cintanya terhadap aku..
Tanpa berfikir lama,aku terima cintanya..
KERANA???
Bila aku sunyi,bila aku memerlukan belaian..
Si lelaki A dulu yg muncul..
Sikapnya yg gentle tu bt aku dihargai..

TAPI SAYANG...

Lama kelamaan baru aku sedar..
Sebenarnya lelaki A nie teramatlah berlagak,sombong,bongkak..
Biarpun hubungan kami bertahan selama beberapa tahun..
Tiada maknanya..
Dia nie pantang dicabar..itu katanya..
Bagi aku dia ego,pentingkan diri tanpa fikir org sekelilingnya..
Lepas apa yg berlaku,aku biarkan dia..
Aku dapat tahu yg dia sebenarnya juga tak memerlukan ppuan seperti aku
Aku terima segala layanan nya..maki hamun aku.. :')
Jadi perasaan aku terhadap dia semakin hari semakin pudar..
Itu yg mmbuat aku berasa tenang,gembira..kerna aku mmpu kehilangan dia..

Si lelaki B :)
Biarpun dia jauh..
Dia tak pernah abaikan aku
Aku berasa senang sgt dgn sikapnya yg suka merendahkan diri dan keluarganya..
Segala kisah ttng hidupnya,aku tahu..
Dia tidak pernah malu dgn pekerjaan nya..
Begitu juga dgn cara hidupnya di kampung..
Bagi aku..dia nie kaya,kaya dgn sifat hormatnya terhadap wanita..
Romantik??? Yes dia teramat romantik..nyanyikan lagu sambil main gitar utk aku :D
Jujur aku katakan ,aku mula jatuh cinta kepadanya..
Dan aku ungkapkan semua itu..

Sampai ke hari ini kami masih berhubung biarpun kadang2 bergaduh.. :)
Tapi sebenarnya aku teramat cintakn dia..
Aku boleh terima dia seadanya kerna aku ingin memiliki cintanya sepenuh hatiku..

Awak..saye nak awak tahu..
Diri awk bermakna buat saye.. :)


Khamis, 26 Januari 2012

weww weeww -.-

   Dah mula la nak gila aku bt blog nie.tak sah kalo nak ngamuk..hahaha..aku kan buang tebiat...tapi yea la semakin mencabar plak blog nie kan..slahi tak dapat,slagi tu la korek2 smpi dapat..kalo tk dapat juga,tnya la kan..kalo tak smpi bila2 pon tk dpt..jeles tgk blog mmbr lain..cantek sgt2...kiut2 sgt..tkpe2 saye budak bru blaja..saye mengaku ok..so DIAM!!!..hehehe..
   Kalo d kutkan mula2 br blog nie..pukul 3 pagi bru tido,pastu bwa laptop p keje..sambung bt blog.keja sendiri tk bt..haha..sampai2 Bigbos pun !@#%^&*...pa ntah (kasi pekak je) =P
   Lepas tu saye lepaskan tuk edit or bt story baru kat blog nie..TENGOK DAH BERHABUK..huhuhu :'( mis my blog..yg lbh teruknye ade ke ptt sye terlupe password sendiri hahaha..byk stress kali hoo..isk isk isk..dh tua..selama 3 bulan merajuk dgn diri sendiri,tk sentuh lappy lg.apatah lg buka blog..(majok -.- )
  N now,d saat ini,mlm ini,jam ini aku dh dpt buka blog aku sendiri ^_^ last2 aku blur..tk thu nak story ape dlm nie..dr tadi aku fikir,nk taip ape yea..npe boleh blur ehh..huh!!!..

  TAK SANGKA..............................................

kat atas tu la cita saye,,,hhahaahahahaahah =P dpt juga idea kan ngeh ngeh ngeh..

kong xi fa cai

       Hepi chinese new year kpd kwn2 ku yang menyambut yea ^^..sedar tak sedar dh bllu pun,mcm skjp je  kan..tahun nie tk begitu gembira malah sunyi ehh..tk thu la nape?? korg tahu ke..haish!! stress !! semua keja last minute..bencik bha..nasib la demi ank buahku,bersemangat sikit nak menyambut nye..
     Yang paling teruknye,pakaian cheongsam ku tak jadi..haiyaa..ingtkan nak bertemakan wrna merah tapi last2 mcm rainbow plak..hahahaha ^0^ tak best..tak sehati sejiwa..weekkk =P
     Tapi no hal la sbb atuk ku pulang dr limbang..bawa duit byk ooo..hihihi..atuk spon mamam durian..nyum nyum..tu yg syg kat atuk..cuma aku tak berapa ngam2 dgn atuk..nk thu sbb nya..aku pun tk thu la..hahaha..sbbnya atuk ku ini sllu sja tnya 'mana laki dgnmu,bila lg,jgn lama2,atuk nak cucu' weww!!!! -.-
     Last2 jwb cm nie 'atuk la cri tuk saye =P hehehhe..gatal je kan'...saye nak cri keja dulu tuk..izinkan sye..restuilah apa yg sye lakukan..ini semua tuk keluarga sye nti..biar papa n mama cuma jadi dato n datin dlm umah..saye jnji tu tuk :'( percaya lahh..pastu atuk bg angpau plak..hahahahaahah..hepi ehh..sayang kat family sya

Rabu, 21 Disember 2011

kapel oh kapel

wooiiiii..lama betul dah aku tak on2 blog aku nie.nak kata bz,tk la bz ke buat2 bz agknya kan :P

 sebetul-betulnya aku mmg tk thu nak tiap apa lg dlm blog aku nie..sama la seperti aku..Blurr..korg ada??tk da kan..haha
 so,apa yang aku nak luahkan pada kali ini tentang lelaki vs ppuan..apa korg tahu ttng lelaki mahupun ppuan..jawab..jawab sbb aku pon tk thu..hahhha..oopss!!!..
 kenapa hoo andai kita tgh berkapel kan,semuanya manis2,masin2 hoo..heran..bila hbgn kekal selama bbrapa tahun,dah air mata berlinangan..hate this part ok..huh -.-
  tahniah la kepada kapel2 yg berjaya naik ke pelamin ya..aku bersyukur tgk hawa2 yg senyum d atas pelamin,,alangkah indahnya..
 sapa kata aku tak nak kawen,haloww aku ppuan ok.aku pun nak kawen..tapi :( kadang2 tu kalo fikir dia,mustahil la..lagipun aku macam mlas bha mau cari lain.tak da feel ok,tk da.bg aku dia dh ok dah cuma yala..aku pun tk boleh la pentingkan diri..btol tak babe..kalo stakat kapel ne,sapa la kita bg arahan..lain la suka sarung cincin..apa pun aku b'doa la agar hbgn aku nie berkekalan seperti yg lain..jujur la aku jeles tgk kapel lain..pgg tgn kan,pagi2 awk pg breakfast,lunch..shopping sama2..korg pon mau kan??..tapi bila agknya...fikir sejenak...



Sabtu, 24 September 2011

tidak jemu lerrr ^_^

haaaa..nak thu ape yg tk dijemu..meh cita ckit meh..

kalo korg la kan..penat tk menunggu seseorang yang jauh d mata.tiada kol,tiada msj..jumpa apalagi..
dn agk2 dlm 5 bulan tu tkpaksa menunggu kepulangan nya..ada berani??
mesti korg fkr dia da gf/bf lain kan..or
dia dh lupakan n tk nk kite lg..kot2 benci dgn sikap kite.haaa..ade kan,ade kan..
sampai2 da yg fruss,bunuh diri..main ugut2 lg..

tapi kisah aku lain sikit..sbb??
dlm setahun tu brapa kali je aku n chenta ku jumpa..
SETAHUN TU BABE!!!!..GGRRR..betah ke..hahahaaha..
jenis aku nie tk la ssh sgt bila ajk kapel..
asalkn TOLONG la jgn tikam dr blkg..kalo mau gf/bf baru jujur je..biarpun sakit..
ehh...sambung lg..
dalam setahun tu byk juga rintangan tau biarpun jarang jumpa..
lmbt bls msj,MARAH,MAJUK..
kol pun jarang~~~jarang~~~~
kitaorg juz 'date' dlm hp je..hekhekhek..
tapi tk lma..cedihnyeww..
apa2 pun aku sbgi ppuan harus fhm n btolak ansur kat dia..
kerna dia,aku berubah menjadi sorg yg penyabar..
dulu huhhhh..jgn harap..bila dia fedup..KENA MARAH TU...
ape lg.. :'(
kdg2 tu ade jugak la aku fkr2 kalo dia tu da gf/bf baru..sapa tk rsu kan..
mcm2 lh smpi2 kepala hotak ku nie rsa mau PECAH...!!!!!..
tp bila fkran aku waras..aku cuma mmpu berdoa..
'ya allah andai kata hbgn ini tlah engkau catatkan,aku bersyukur kpdmu'
'dan jika hbgn ini hnya sementara,aku redha ya allah'

so :)
sehingga ke hari ini hbgn kitaorg msh kekal n dia msh jauh..
tak pe..kdg2 dlm suatu perkara pasti ada ujian nya..begitu juga dgn aku..
aku ikhlas menerimanya..
asalkn dia tidak lupa kpdku n msh cintakan aku..(jiwang plak minah nie.hehehe)
AWAK!!!!!..SAYE TERLALU CINTAKAN AWK,JGN TGGLKN SAYE YEA..
DAN BILA SAYE TAK DE..BARU AWAK CRI YG LAIN YEAA :)

Rabu, 3 Ogos 2011

ya allah

Ya allah..
Seandainya telah engkau catatkan..
Dia milikku tercipta buatku..
Satukanlah hatinya dgn hatiku..
Titipkanlah kebahagiaan antara kami..
Agar kemesraan itu abadi..
Ya tuhanku yg maha mengasihani..
Seringkanlah kami melayari hidup ini..
Ketepian yang sejahtera dan abadi..
Maka jodohkanlah kami

Tetapi ya allah

Seandainya telah engkau takdirkan..
Dia bukan milikku..
Bawalah dia jauh daripada pandanganku..
Luputkanlah dia dari ingatanku..
Dan periharalah aku dari kekecewaan..

Ya allah ya tuhanku yang maha mengerti

Berikanlah aku kekuatan..
Menolak bayangannya jauh ke dada langit..
Hilang bersama senja yang merah..
Agar ku sentiasa tenang..
Walaupun tanpa bersama dgn nya..

Ya allah yang tercinta

Pasrahkanlah aku dgn takdirmu..
Sesungguhnya apa yang telah.. engkau takdirkan..
Adalah yang terbaik utk ku..
Sesungguhnya engkau maha mengetahui..
Segala yang terbaik buat hambamu ini..

Ya allah
Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku..
Di dunia dan akhirat..
Dengarkanlah rintihan daripada hambamu yang daif ini..
Jangan engkau biarkan aku bersendirian..
Di dunia ini mahupun di akhirat..

Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman..
Agar aku dan dia sama2 dapat membina kesejahteraan hidup..
Ke jalan yang engkau redhai..
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah..

Ya allah
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat..
Dan periharalah kami dari azab api neraka

Amin amin yarabbal'aalamin..